Year :2009
Engine :Liquid cooled, four stroke, transverse four cylinder, DOHC, 4 valves per cylinder.
Capacity :599 Bore x Stroke 65.5 x 44.5 mm Compression Ratio 12.4:1
Induction :Fuel injection, 38mm throttle bodies
Ignition / Starting :DC-CDI / electric
Max Power :123 hp 89.7 kW @ 13000 rpm
Max Torque :68.5 Nm @ 12000 rpm
Transmission / Drive :6 Speed / chain
Front Suspension :43mm telescopic fork, preload, compression and rebound damping adjustable, 235 mm wheel travel
Rear Suspension :Monoshock piggyback reservoir and adjustable preload, compression and rebound damping adjustable, 119 mm wheel travel
Front Brakes :2x 298mm discs 4 piston calipers
Rear Brakes :Single 220mm disc 1 piston caliper
Front Tyre :120/60-17
Rear Tyre :180/55-17
Dry-Weight :162 kg
Fuel Capacity :17 Litres
Consumption average :18.8 km/lit
Standing ¼ Mile :10.8 sec
Top Speed :262.4 km/h
Spesifikasi Yamaha TZ 250
· Mesin : V-Twin 2 Stroke Liquid cooled.
· Kapasitas : 249cc di dua silinder ·
Tenaga Maksimum : 90-95 hp pada 12.500 rpm ·
Torsi Maksimum : 54.2 nm pada 11.700 rpm
· Berat : 144 kg ·
Kapasitas Tangki : 22,5 liter
Tahun produksi : 1986-1996
Dua motor yamaha diatas merupakan motor yang pernah dan sedang dipakai Doni Tata balapan di Dunia Internasional.
Dari spesifikasi dua motor yamaha tersebut lebih terbaru teknologinya pada Yamaha R6 yang sekarang dipakai di Supersport, dan untuk pengembangan balap nya pun tidak terlalu seperti di GP 250 yang notabene sudah ketinggalan jaman motornya.
Mudahg mudahan Doni Tata bisa mengharumkan Bangsa Indonesia.
0 comments:
Post a Comment